شاهین شهر نیوز

بروزترین سایت خبری شاهین شهر

شاهین شهر نیوز

بروزترین سایت خبری شاهین شهر

ارس از مشکلات مردم شاهین‌شهر گزارش می‌دهد
شنبه‌های شلوغ شاهین‌شهری‌ها، روز به روز «شلوغ‌تر» می‌شود
شنبه‌های شلوغ شاهین‌شهر با تجمع ده‌ها نفری مردم مقابل دفتر نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی روز به روز شلوغ‌تر می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، شنبه‌های شلوغ شاهین‌شهر با تجمع ده‌ها نفری مردم نیازمند، مقابل دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی «شلوغ‌تر» هم می‌شود.

شنبه‌های هر هفته، هر کسی برای کاری، از خانه خارج می‌شود؛ کاسب به دنبال کسب روزی حلال، راننده به دنبال جابجایی مسافران، کارمندان به دنبال رفع نیازهای قانونی ارباب رجوع، کارگران درپی دریافت حقوق روزانه، پلیس در پی تامین امنیت شهروندان، بیماران به دنبال درمان بیماری و سلامتی از دست رفته و ده‌ها دلیل دیگر که هر کس برای خارج شدن از خانه خود دارد.

دراین میان عده‌ای که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، در خیابان امام خمینی(ره)، نزدیک چهار راه حافظ شاهین شهر، هر شنبه از 7 صبح  مقابل دفتر حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی تجمع می‌کنند تا بلکه، گشایشی در یکی از گره‌های کلاف سر در گم زندگی‌شان پیداکنند.

تجمع مردم از پیاده راه خیابان شروع می شود، مرد جوانی روی صندلی نشسته و به مراجعه‌کنندگان برگه ملاقات می‌دهد، مراجعه‌کنندگان از هر قشری که انتظارش را داشته یا نداشته باشیم آمده و به دنبال دریافت برگه ملاقات با حاجی دلیگانی هستند.

آن‌هایی که نمی‌دانند علت حضور مردم چیست شاید فکر کنند که تعداد مراجعه کنندگان همین ده بیست نفری باشد که در پیاده راه خیابان در نوبت ورود هستند در حالی که گاهی اوقات بین مراجعه‌کنندگان مشاجره‌ای  جهت عدم رعایت نوبت روی می‌دهد.

پس از ورود به دفتر نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تازه متوجه تعداد واقعی مراجعه‌کنندگان می‌شوی، جمعیتی که برای ملاقات با عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی آمده‌اند، به بیش از 100 نفر می‌رسد، حاجی دلیگانی نیز جلوی درب ورودی سالن بزرگ مراجعه‌کنندگان نشسته و هفت هشت نفری اطراف او در انتظار مطرح کردن در خواست‌های خود هستند.

کمی آن طرف‌تر چندین نفر پشت میزهایی نشسته و به نوعی درخواست‌های مردم را دسته‌بندی می‌کنند تا شاید بدون نیاز به گفتگوی رو در روی مردم با نماینده‌شان، بتوانند مشکلی از مراجعه کنندگان حل کنند.

به سراغ مادری 50 ساله رفتم که غم مشکلات زندگی بر چهره افتاب سوخته‌اش نشسته بود.  تا به او گفتم خبرنگار فارس هستم بی‌مقدمه سفره دلش را باز کرد و گفت: سرپرست خانوار و مستاجرم، از پرداخت قبض‌های برق و آب هم عاجز مانده‌ام و نمی‌توانم اقساط  بهره وام‌های 16 درصدی را بپردازم. دو دختر دم بخت و بیکار در خانه دارم، آمده‌ام از اقای حاجی درخواست کنم که مرا برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه یک تا دو میلیون تومانی به یکی از شعب قرض‌الحسنه معرفی کند.

جوانی لاغر اندام و خجالتی که در نزدیکی زن میان‌سال نشسته بود، خود را فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ژئوتکنیک با معدل 19.5 از دانشگاه  دولتی معرفی کرد. این جوان به دنبال شغل ابرومندی بود که پس از ماه‌ها تلاش  و جستجو، هنوز به آن نرسیده بود.

جوانی دیگر در حالی که عصبانی به نظر می‌رسید اظهار می‌کرد: در ازمون‌های استخدامی آتش نشانی، شرکت تولید مواد لبنی پگاه و آبفای استان اصفهان قبول شده است، اما کارشناسان هر دو اداره و کارخانه، او را در آزمون‌های شفاهی به دلایلی عجیب مردود کرده‌اند. جوان 28 ساله  فارغ التحصیل کارشناسی مکانیک، در آزمون آتش نشانی برای اینکه شش ماه سنش بیشتر بوده مردود می‌شود، در ازمون شفاهی شرکت پگاه برای اینکه مدرکش باید به جای فوق دیپلم، کارشناسی باشد رد می‌شود و در آزمون شفاهی شرکت آبفا برای اینکه مدرکش کارشناسی پیوسته است و باید کارشناسی ناپیوسته باشد از تایید کارشناسان این اداره محروم می‌شود.

جوان تحصیل کرده جویای کار، اخرین امیدش را گرفتن نامه از اقای حاجی دلیگانی، برای پا در میانی و استخدام در یکی از دو اداره یا کارخانه پگاه می‌داند.

مرد 36 ساله‌ای هم با صدای خسته و لهجه یکی از اقوام ایرانی، بیان می‌کرد، چندین ماه است بیکار شده است و نمی‌تواند مخارج خانواده خود را تامین کند و به هر جا که برای شغلی رفته به دربسته خورده است. اوهم درخواست معرفی به کارخانه‌ای برای کار کردن دارد و هم می‌خواهد تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه دریافت کند.

با زنی 40 ساله که در نزدیکی نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس نشسته بود مصاحبه کردم، اظهار کرد:: به تازگی خانه‌ای را قولنامه کرده‌ام اما برای تامین کسری پول خرید خانه، در انتظار دریافت تسهیلات 40 میلیون تومانی بانک به علت نداشتن یک ضامن هستم.

این زن خانه‌دار ادامه داد: نگرانم تسهیلات لازم را از بانک دریافت نکرده و از خرید آپارتمان کوچکم محروم بمانم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص برنامه دیدارهای هفتگی با مردم حوزه انتخابیه برخوار، شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: علاوه بر اینکه دو روز جمعه درماه در شهر میمه با مردم این شهر ملاقات عمومی دارم، شنبه‌های هر هفته هم، شش برنامه ملاقات از 8صبح تا ساعت 19 با مردم شهرهای شاهین شهر، گز، خورزوق، دستگرد، حبیب‌آباد و دولت‌آباد برگزار می‌شود و هر شنبه تا حدود 400 نفر را برای حل مشکلات مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در خواست‌های مردم، در حوزه‌های اشتغال جوانان، درخواست وام‌های کوچک به منظور تامین مبلغ رهن و یا خرید منزل و خرید جهیزیه است، کسانی می‌آیند که حتی در تامین نان شب خود و خانواده‌شان ناتوانند و گاهی اوقات ماه‌ها نتوانسته‌اند مقداری گوشت خوراکی برای خانواده خود تامین کنند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از نیمی از نامه‌نگاری‌ها با دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات معمولا به نتیجه می‌رسد و در خصوص تامین نیازهای مالی مردم نیازمند، متقاضیان به صندوق‌های قرض‌الحسنه برای دریافت تسهیلات یک تا پنج میلیون تومانی معرفی می‌شوند.

حاجی دلیگانی در پایان خاطر نشان کرد: سیاست‌های اقتصادی کشور باید اصلاح شود، در سیاست‌های کلان کشور سیاست‌گذاری درستی صورت نگرفته است و این تعداد مراجعه کننده که هر روز بر تعداد آن‌ها اضافه می‌شود به جهت آن است که مسؤولان به وظایف خود به درستی و به طور کامل عمل نکرده‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۳۱
شاهین شهر نیوز

نظرات  (۱)

۱۰ مهر ۹۶ ، ۰۹:۴۸ سارا احمدی احمدی دستجردی

تبلیغ کانال تلگرام میتونه به اهداف شما کمک کنه

کانال تلگرام بهترین راه تبلیغ هست

ثبت کانال تلگرام مبارک باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی